Haber

İzmir’de Sürücü Kimlik Kartı işlemleri dijital hale geldi

İzmir Büyükşehir Belediyesi İzmir Esnaf ve Sanatkarlar Odası (IESOB) işbirliğiyle “Sürücü Kimlik Kartı” verilmesi süreci dijital hale geldi. Esnafların 12 gün süren süreç iki güne indirildi. Yeni uygulama sayesinde kamu kaynaklarından tasarruf edilecek ve çevre kirliliğinin önüne geçilecek. Projeyi tanıtan Lider Tunç Soyer, hazırlanan ilk kartları sürücülerin cep telefonlarına gönderdi.

İzmir Büyükşehir Belediyesi şehir içinde yolcu taşımacılığı yapan esnafın hayatını kolaylaştıracak yeni bir uygulamaya imza attı. İzmir Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığı, Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ve İzmir Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği (IESOB) tarafından geliştirilen sistem sayesinde esnafın günlerce aldığı “Şoför Kimlik Kartı” uygulaması dijital ortama taşındı . Taksi, minibüs ve servis bölümlerinde çalışan 25 bini aşkın esnafı ilgilendiren uygulamanın tanıtımı İzmir Ulaşım Merkezi’nde (İZUM) yapıldı. Tanıtım toplantısına İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, IESOB Başkanı Yalçın Ata, İzmir Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Barış Karcı ve IESOB’a bağlı oda başkanları katıldı.

“ESNAF ODALARIMIZ İLE TÜRKİYE İÇİN ÖNCÜ ÇALIŞMALAR YAPIYORUZ”

Tanıtım toplantısında konuşan Önder Tunç Soyer, “Bugüne kadar tüm şoför çalışanlarımız çok uzun kuyruklarda bekliyordu. 12 günlük bir zaman kaybı yaşandı. Bugün bu sıkıntıya son verdiğimizi görüyorum. Çok memnun oldum, gurur duydum. Esnaf odamızla birlikte Türkiye’de öncü bir çalışmaya daha imza attık. Demokrasi teknolojiyle olur.” “İnsanların buluşmasını sağlayarak hayatlarını kolaylaştırıyoruz. Odamızla birlikte çalışarak Türkiye için öncü çözümler üretmenin ne kadar değerli olduğunu görüyoruz. Bu da hem heyecanımızı hem de hırsımızı artırıyor. Yapılabilecek çok şey var.” söz konusu.

“ESNAFLARIMIZ BÜYÜKŞEHİR İLE UYUMLU ÇALIŞMALARIMIZDAN ÇOK MEMNUN”

İzmir Büyükşehir Belediyesi ile Türkiye’ye örnek olacak çalışmalara imza attıklarını kaydeden IESOB Başkanı Yalçın Ata, “İzmir Büyükşehir Belediyesi ile uzun süredir devam eden uyumlu çalışmalardan şahsımın ve esnafımızın son derece memnun olduğunu belirtmek isterim. Bugüne kadar 42 bin esnafımıza ‘Şoför Kimlik Kartı’ verdik. “Esnafımızın memnuniyetini ön planda tuttuk. Bu projeyle ofis ve kırtasiye giderlerinden tasarruf ederken aynı zamanda esnafın zaman kaybını da ortadan kaldıracağız. Bu sistem sayesinde esnafımızın gelmesine gerek kalmayacak, emniyet güçleri de sistemi takip edebilecek” diye konuştu.

BURJKHALIFA YÜKSEKLİKTE KAĞIT VE 1 MİLYON KARBON AYAK İZİ TASARRUFU

Toplantıda IESOB Koordinatörü Alpay Kılıçkaya, geliştirilen sistemi şu sözlerle anlattı:

“Bugüne kadar esnaf ve belediye işbirliğiyle çok büyük projelere imza attık. İZTAŞIT, En Taxi, İzmirim Kart gibi projelerle Türkiye’ye rol model olduk. Belediyemizin desteği olmasaydı bu projeleri hayata geçiremezdik. Yeni sistemde Sürücü Kimlik Kartı başvuruları odamıza yapılacak.Sonraki süreçler dijital olarak dağıtılacak.İzmir Büyükşehir Belediyesi ile birlikte yürütülecek.Tüm bu süreci 12 günden 2 güne düşürüyoruz. Sürücülerin kartları cep telefonlarına SMS (kısa mesaj) yoluyla gönderilecek. Ekonomi, çevre ve zaman kaybının önüne geçilecek. Bir yıl içinde sadece IESOB’un bu iş için kullandığı A4 mevcut olacak. ” kartları üst üste koyarsak dünyanın en yüksek binası Burj Khalifa büyüklüğünde olur. Bu kartları almak için nakliyecilerin sendikamıza gidiş-dönüş ulaşımını birleştirdiğimizde, onlar dünyanın etrafını 20 kez dolaşıyor. Böylece 1 milyon kilometre karbon ayak izi ve yakıt tasarrufu sağlıyoruz.”

Konuşmaların ardından Lider Soyer ve katılımcılar, sistemde hazırlanan ilk kartları SMS yoluyla kullanıcılara gönderdi.

M, T VE S LEVHALI HİZMET ÇALIŞMA İZİN BELGELERİ DE SAYISALLANACAK

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nde kullanılan Elektronik Belge Yönetim Sistemi’ne Sürücü Kimlik Kartı uygulamaları entegre edilerek imza süreçleri dijitalleştirildi. Yeni sistem sayesinde artık başvuru sahipleri İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne gelmeyecek. 33 farklı fiziki belge hazırlama sürecinden kaçınılarak zamandan tasarruf sağlanacak ve ekonomik israfın önüne geçilecek. Başvuru yoğunluğu en yüksek belge türü olan “Sürücü Kimlik Kartı”nın online sisteme geçişinin ardından M Plakalı Minibüs, T Plakalı Taksi ve S Plakalı Hizmet Çalışma İzin Belgesi (lisans) başvurularının dijitalleştirilmesi başladı. Bu tür belgelere yönelik online başvuru süreçlerinin 2024 yılında tamamlanması planlanıyor.

Kaynak: ANKA / Teknoloji

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Ankara evden eve nakliyat
evden eve nakliyat firmaları
Basınevleri Evden Eve Nakliyat
Başa dön tuşu