YouTube, 1 saat süren ve atlanamayan reklamlar göstermeye başladı

Türk televizyonları, bir zamanlar reklam yönetmeliği yokken, dizilerin içine her 10 dakikada bir uzun reklam kuşakları yerleştirip insanları sevdikleri dizileri izlerken çileden çıkarırdı.
İnternetin gelişmesiyle beraber insanların televizyon izleme alışkanlıkları değişti ve reklamlar da internete kaymaya başladı. Bu pazarın “kaymağını” da şüphesiz ki Google yiyor ve reklam pastasındaki payını daha da büyütmek için her şeyi yapıyor.
YouTube, modern dünyanın global “TV kanalı” olduğundan beri reklam konusunda giderek daha saldırgan politikalar izliyor. Premium abonesi olmayan kullanıcılar sık sık reklamlarla kesilen videolardan çok şikayetçiyken, şimdi de bazı videolarda tam 1 saat uzunluğunda ve “reklamı atla” butonu olmayan, yani atlanamaya reklamlar ortaya çıkmaya başladı. Google’ın reklam geliri elde etmek konusundaki hırsı artık şirketin aklını kaybetmesine sebep olmuş olabilir. Hangi izleyici, seyredeceği bir programa devam etmek için 1 saatlik reklam içeriği izlemeye razı olabilir?

Bu 60 dakikalık reklamlar henüz herkes tarafından görülmüş değil ancak bir Reddit kullanıcısı, rastladığı reklamın ekran görüntüsünü almayı başarmış. Görüntüde “sarı” reklam zaman çizgisinin 57 dakika gösterdiği görülüyor.
Eğer bu doğruysa, Google artık kendini durdurulamaz ve vazgeçilmez olarak görmeye başlamış demektir. Yakında YouTube’a alternatif olacak kanallara kullanıcı akışı başlarsa hiç birimiz şaşırmayalım…